Keskustalaiset tapasivat pyöräillen kesäsuomalaisia

Keskusta Uutiset

Kuten aiemminkin, myös tänä vuonna mukana oli monia koko matkan pyöräilleitä. Viime kesänä muun muassa keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä pyöräili koko matkan Rovaniemeltä Riihimäelle. Tänä kesänä pääministerikiireet hieman säätelivät Sipilän aikatauluja. Hän oli kuitenkin pyöräillen mukana retken alussa, keskellä ja lopussa, eli osalla reittiä niin Kainuussa, Keski-Suomessa kuin Hämeessäkin.

Reitin varrella keskustalaisten teemana oli kuulumisten vaihdon ohessa esteiden purkaminen yrittämisen ja ihmisten toimeliaisuuden tieltä. Tämän lisäksi kansalaisia huolettivat myös työttömyysluvut.

Antaessaan kesäkuussa eduskunnalle pääministerin ilmoituksen Juha Sipilä totesi kesäkuussa, että Suomen suunta muuttuu positiiviseksi vain työllä, yrittämisellä ja toiminnalla.

– Meidän on rohkeasti uudistuttava ja uskallettava luopua vanhoista toimintalinjoista sekä uudistettava ajattelutapaamme, Sipilä totesi tuolloin.

Puheessaan Sipilä esitti toiveen, että kaikki kansanedustajat osallistuisivat yhdessä maan rakentamiseen niin, että työ perustuisi enemmän luovuuden kuin valvonnan varaan.

Katso lisää kuvia ja tutustu tapahtumaan: www.pyoratpyorimaan.fi

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalaiset tapasivat pyöräillen kesäsuomalaisia