Keskustan monipaikkaisuuslinjaus: Keskittämisestä väljempään Suomeen

Annika Saarikko ja Petri Honkonen

Keskusta esittää uudistuksia, joilla yhä useammalle suomalaiselle mahdollistetaan vapaus valita opiskelu-, työ- ja asuinpaikkansa toiveidensa mukaan. Kohti väljempää Suomea -vaihtoehdossaan puolue tuo esiin konkreettisia toimenpiteitä väljemmän ja hajautetumman Suomen aikaansaamiseksi.

Keskusta haluaa parantaa etätyön edellytyksiä muun muassa nopeiden verkkoyhteyksien ulottamisella koko Suomeen ja veroratkaisuin. Valtion ja kuntien etätyöhön soveltuvissa tehtävissä työntekijän on voitava valita, työskenteleekö hän etänä vai työpaikalta käsin.

Mahdollisuuksia monipaikkaiseen elämään Keskusta lisäisi e-kuntalaisuudella, joka avaisi tietä monikuntalaisuudelle. Keskusta esittää myös etäopiskelun tukemista, arava- ja uudisrakennusohjelmaa maaseudulle sekä liikenneyhteyksien parantamista.

Keskusta katsoo , että muutos väljempään Suomeen mahdollistaa ihmisten toiveiden mukaisen luonnonläheisyyden yhä useammalle – myös isoimmissa kaupungeissa.

Kohti väljempää Suomea -linjauksen valmisteli työryhmä, jota johti Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Koko linjaus on luettavissa täältä>>

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan monipaikkaisuuslinjaus: Keskittämisestä väljempään Suomeen