Keskustan monipaikkaisuuslinjaus: Keskittämisestä väljempään Suomeen

Annika Saarikko ja Petri Honkonen

Keskusta esittää uudistuksia, joilla yhä useammalle suomalaiselle mahdollistetaan vapaus valita opiskelu-, työ- ja asuinpaikkansa toiveidensa mukaan. Kohti väljempää Suomea -vaihtoehdossaan puolue tuo esiin konkreettisia toimenpiteitä väljemmän ja hajautetumman Suomen aikaansaamiseksi.

Keskusta haluaa parantaa etätyön edellytyksiä muun muassa nopeiden verkkoyhteyksien ulottamisella koko Suomeen ja veroratkaisuin. Valtion ja kuntien etätyöhön soveltuvissa tehtävissä työntekijän on voitava valita, työskenteleekö hän etänä vai työpaikalta käsin.

Mahdollisuuksia monipaikkaiseen elämään Keskusta lisäisi e-kuntalaisuudella, joka avaisi tietä monikuntalaisuudelle. Keskusta esittää myös etäopiskelun tukemista, arava- ja uudisrakennusohjelmaa maaseudulle sekä liikenneyhteyksien parantamista.

Keskusta katsoo , että muutos väljempään Suomeen mahdollistaa ihmisten toiveiden mukaisen luonnonläheisyyden yhä useammalle – myös isoimmissa kaupungeissa.

Kohti väljempää Suomea -linjauksen valmisteli työryhmä, jota johti Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Koko linjaus on luettavissa täältä>>

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan monipaikkaisuuslinjaus: Keskittämisestä väljempään Suomeen