Keskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa

– Sanomalehti on saatava käteen sen ilmestymispäivänä. Vähintään viisipäiväinen postinjakelu turvaa tämän tavoitteen niillä alueilla, jotka eivät ole sanomalehden varhaisjakelun piirissä, toteaa Ovaska.

Ovaskan mielestä päättäjille on annettava tunnustusta kun siihen on aihetta. Vastaavasti Ovaska moittii ankarasti SDP:n kansanedustajien toimintaa postilain uudistamisessa. Esimerkiksi kansanedustaja Satu Taavitsainen väitti tiistaina postilain uudistuksen johtavan satojen työpaikkojen siirtoon ulkomaille. Taavitsainen on myös pelotellut maaseudun palvelujen vaarantuvan.

– SDP-edustajien tiedotteet paljastuivat roskapostiksi. Ei tullut turmiota maaseudun palveluille eikä satojen työpaikkojen maastapakoa. Tuli koko Suomen postipalvelut turvaava postilaki, Ovaska kertaa.

– Postin johtokin on joutunut korjailemaan perusteettomia väitteitä satojen työpaikkojen maastapaosta. SDP:n on vihdoin laitettava stoppi höpöpuheille, Ovaska toteaa.

Keskustan ministerit ja kansanedustajat ovat postilain uudistuksessa pitäneet huolen siitä, että uudistus kohtelee ihmisiä maan eri osissa mahdollisimman tasapuolisesti. Palaute ja kansalaisten odotukset postin palveluille on otettu huomioon.

– Postin kulkuun pitää voida luottaa koko maassa. Uusi laki velvoittaa viime kädessä Postin huolehtimaan siitä, että haja-asutusalueella kirjeposti ja sitä kautta myös lehti jaetaan vähintään viitenä päivänä viikossa. Jakelijana voi olla Posti tai muu yritys, tiivistää Ovaska.

– Postin työntekijät ovat muutoksen keskellä tehneet työnsä vastuullisesti. Vastuuttomasti taas on toiminut pelottelukampanjaa pyörittänyt SDP, jonka edustajat vielä vallassa ollessaan tunnustivat uudistustarpeen. Nyt demarileirin neuvottomuus näkyy pelotteluna ja kaiken vastustamisena, arvioi Ovaska.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa