Keskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa

– Sanomalehti on saatava käteen sen ilmestymispäivänä. Vähintään viisipäiväinen postinjakelu turvaa tämän tavoitteen niillä alueilla, jotka eivät ole sanomalehden varhaisjakelun piirissä, toteaa Ovaska.

Ovaskan mielestä päättäjille on annettava tunnustusta kun siihen on aihetta. Vastaavasti Ovaska moittii ankarasti SDP:n kansanedustajien toimintaa postilain uudistamisessa. Esimerkiksi kansanedustaja Satu Taavitsainen väitti tiistaina postilain uudistuksen johtavan satojen työpaikkojen siirtoon ulkomaille. Taavitsainen on myös pelotellut maaseudun palvelujen vaarantuvan.

– SDP-edustajien tiedotteet paljastuivat roskapostiksi. Ei tullut turmiota maaseudun palveluille eikä satojen työpaikkojen maastapakoa. Tuli koko Suomen postipalvelut turvaava postilaki, Ovaska kertaa.

– Postin johtokin on joutunut korjailemaan perusteettomia väitteitä satojen työpaikkojen maastapaosta. SDP:n on vihdoin laitettava stoppi höpöpuheille, Ovaska toteaa.

Keskustan ministerit ja kansanedustajat ovat postilain uudistuksessa pitäneet huolen siitä, että uudistus kohtelee ihmisiä maan eri osissa mahdollisimman tasapuolisesti. Palaute ja kansalaisten odotukset postin palveluille on otettu huomioon.

– Postin kulkuun pitää voida luottaa koko maassa. Uusi laki velvoittaa viime kädessä Postin huolehtimaan siitä, että haja-asutusalueella kirjeposti ja sitä kautta myös lehti jaetaan vähintään viitenä päivänä viikossa. Jakelijana voi olla Posti tai muu yritys, tiivistää Ovaska.

– Postin työntekijät ovat muutoksen keskellä tehneet työnsä vastuullisesti. Vastuuttomasti taas on toiminut pelottelukampanjaa pyörittänyt SDP, jonka edustajat vielä vallassa ollessaan tunnustivat uudistustarpeen. Nyt demarileirin neuvottomuus näkyy pelotteluna ja kaiken vastustamisena, arvioi Ovaska.

Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa rokotusten ottamisen puolesta
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa vakavasti suomalaisiin rokotusten ottamisen puolesta. Niin suojelee sekä itseään, läheisiään että muita kanssaihmisiään. Rokotukset ottamalla jokainen pystyy osaltaan vaikuttamaan suoraan myös siihen, että Suomi pysyy auki.
21.10.2021 / Uutiset
Keskusta hakee viestinnän poliittista suunnittelijaa
Tehtävä on määräaikainen vanhempainvapaan sijaisuus välillä 10.1-30.6 2022. Hakuaikaa on jatkettu 31.10. asti.
21.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa