Keskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa

– Sanomalehti on saatava käteen sen ilmestymispäivänä. Vähintään viisipäiväinen postinjakelu turvaa tämän tavoitteen niillä alueilla, jotka eivät ole sanomalehden varhaisjakelun piirissä, toteaa Ovaska.

Ovaskan mielestä päättäjille on annettava tunnustusta kun siihen on aihetta. Vastaavasti Ovaska moittii ankarasti SDP:n kansanedustajien toimintaa postilain uudistamisessa. Esimerkiksi kansanedustaja Satu Taavitsainen väitti tiistaina postilain uudistuksen johtavan satojen työpaikkojen siirtoon ulkomaille. Taavitsainen on myös pelotellut maaseudun palvelujen vaarantuvan.

– SDP-edustajien tiedotteet paljastuivat roskapostiksi. Ei tullut turmiota maaseudun palveluille eikä satojen työpaikkojen maastapakoa. Tuli koko Suomen postipalvelut turvaava postilaki, Ovaska kertaa.

– Postin johtokin on joutunut korjailemaan perusteettomia väitteitä satojen työpaikkojen maastapaosta. SDP:n on vihdoin laitettava stoppi höpöpuheille, Ovaska toteaa.

Keskustan ministerit ja kansanedustajat ovat postilain uudistuksessa pitäneet huolen siitä, että uudistus kohtelee ihmisiä maan eri osissa mahdollisimman tasapuolisesti. Palaute ja kansalaisten odotukset postin palveluille on otettu huomioon.

– Postin kulkuun pitää voida luottaa koko maassa. Uusi laki velvoittaa viime kädessä Postin huolehtimaan siitä, että haja-asutusalueella kirjeposti ja sitä kautta myös lehti jaetaan vähintään viitenä päivänä viikossa. Jakelijana voi olla Posti tai muu yritys, tiivistää Ovaska.

– Postin työntekijät ovat muutoksen keskellä tehneet työnsä vastuullisesti. Vastuuttomasti taas on toiminut pelottelukampanjaa pyörittänyt SDP, jonka edustajat vielä vallassa ollessaan tunnustivat uudistustarpeen. Nyt demarileirin neuvottomuus näkyy pelotteluna ja kaiken vastustamisena, arvioi Ovaska.

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa