Keskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa

– Sanomalehti on saatava käteen sen ilmestymispäivänä. Vähintään viisipäiväinen postinjakelu turvaa tämän tavoitteen niillä alueilla, jotka eivät ole sanomalehden varhaisjakelun piirissä, toteaa Ovaska.

Ovaskan mielestä päättäjille on annettava tunnustusta kun siihen on aihetta. Vastaavasti Ovaska moittii ankarasti SDP:n kansanedustajien toimintaa postilain uudistamisessa. Esimerkiksi kansanedustaja Satu Taavitsainen väitti tiistaina postilain uudistuksen johtavan satojen työpaikkojen siirtoon ulkomaille. Taavitsainen on myös pelotellut maaseudun palvelujen vaarantuvan.

– SDP-edustajien tiedotteet paljastuivat roskapostiksi. Ei tullut turmiota maaseudun palveluille eikä satojen työpaikkojen maastapakoa. Tuli koko Suomen postipalvelut turvaava postilaki, Ovaska kertaa.

– Postin johtokin on joutunut korjailemaan perusteettomia väitteitä satojen työpaikkojen maastapaosta. SDP:n on vihdoin laitettava stoppi höpöpuheille, Ovaska toteaa.

Keskustan ministerit ja kansanedustajat ovat postilain uudistuksessa pitäneet huolen siitä, että uudistus kohtelee ihmisiä maan eri osissa mahdollisimman tasapuolisesti. Palaute ja kansalaisten odotukset postin palveluille on otettu huomioon.

– Postin kulkuun pitää voida luottaa koko maassa. Uusi laki velvoittaa viime kädessä Postin huolehtimaan siitä, että haja-asutusalueella kirjeposti ja sitä kautta myös lehti jaetaan vähintään viitenä päivänä viikossa. Jakelijana voi olla Posti tai muu yritys, tiivistää Ovaska.

– Postin työntekijät ovat muutoksen keskellä tehneet työnsä vastuullisesti. Vastuuttomasti taas on toiminut pelottelukampanjaa pyörittänyt SDP, jonka edustajat vielä vallassa ollessaan tunnustivat uudistustarpeen. Nyt demarileirin neuvottomuus näkyy pelotteluna ja kaiken vastustamisena, arvioi Ovaska.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa