Keskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa

– Sanomalehti on saatava käteen sen ilmestymispäivänä. Vähintään viisipäiväinen postinjakelu turvaa tämän tavoitteen niillä alueilla, jotka eivät ole sanomalehden varhaisjakelun piirissä, toteaa Ovaska.

Ovaskan mielestä päättäjille on annettava tunnustusta kun siihen on aihetta. Vastaavasti Ovaska moittii ankarasti SDP:n kansanedustajien toimintaa postilain uudistamisessa. Esimerkiksi kansanedustaja Satu Taavitsainen väitti tiistaina postilain uudistuksen johtavan satojen työpaikkojen siirtoon ulkomaille. Taavitsainen on myös pelotellut maaseudun palvelujen vaarantuvan.

– SDP-edustajien tiedotteet paljastuivat roskapostiksi. Ei tullut turmiota maaseudun palveluille eikä satojen työpaikkojen maastapakoa. Tuli koko Suomen postipalvelut turvaava postilaki, Ovaska kertaa.

– Postin johtokin on joutunut korjailemaan perusteettomia väitteitä satojen työpaikkojen maastapaosta. SDP:n on vihdoin laitettava stoppi höpöpuheille, Ovaska toteaa.

Keskustan ministerit ja kansanedustajat ovat postilain uudistuksessa pitäneet huolen siitä, että uudistus kohtelee ihmisiä maan eri osissa mahdollisimman tasapuolisesti. Palaute ja kansalaisten odotukset postin palveluille on otettu huomioon.

– Postin kulkuun pitää voida luottaa koko maassa. Uusi laki velvoittaa viime kädessä Postin huolehtimaan siitä, että haja-asutusalueella kirjeposti ja sitä kautta myös lehti jaetaan vähintään viitenä päivänä viikossa. Jakelijana voi olla Posti tai muu yritys, tiivistää Ovaska.

– Postin työntekijät ovat muutoksen keskellä tehneet työnsä vastuullisesti. Vastuuttomasti taas on toiminut pelottelukampanjaa pyörittänyt SDP, jonka edustajat vielä vallassa ollessaan tunnustivat uudistustarpeen. Nyt demarileirin neuvottomuus näkyy pelotteluna ja kaiken vastustamisena, arvioi Ovaska.

Eeva Kalli: Valtion on vastattava ihmisten tarpeisiin ja edistettävä asumiseen liittyvää valinnanvapautta
"Jokaisen ministeriön tulee tehdä omalla hallinnonalallaan yhteistyössä viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa selvitys työtehtävistä, jotka voidaan monipaikkaistaa, sanoo Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.
20.9.2020 / Uutiset
Petri Honkonen: Valkoposkihanhien ampuminen vauhdissa, ammutut hanhet saatava lautaselle
-Kun valkoposkihanhia on nyt alettu nyt ampua, pitää lihakin voida hyödyntää. Ei ole järkevää jättää herkullinen ja ekologinen liha syömättä, sanoo Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Petri Honkonen.
20.9.2020 / Uutiset
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko: Olemme Suomen myönteisin ja tulevaisuuskoisin puolue
"Keskusta on aina toiminut nimensä mukaisesti sillanrakentajana suomalaisessa politiikassa. Uskon, että sille on nyt tilausta enemmän kuin koskaan. Maltti ja empatia ovat politiikan supervoimia", näin totesi Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko perjantaiaamun poliittisessa linjapuheessaan.
18.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa