Vanha kasettiradio pöydällä

Keskustan eduskuntaryhmä tuo keskustalaiset tupaillat Suomen radioaalloille ja nettiin.

– Tupailtoihin on vuosikymmenten ajan kokoonnuttu puhumaan yhteisistä asioista. Nyt ihmisten kokoontumisia on sattuneesta syystä vältettävä. Siksi pidämme tupaillat kokonaan uudella tavalla.

– Voi sanoa, että uusi kansan radio on täällä. Luvassa on puhetta ihmisten arjen asioista ja Suomen tulevaisuudesta. Keskustelemassa ovat Suomen kansan edustajat, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen sanoo.

Keskustan kansanedustajien ja ministereiden tupaillat ovat kuunneltavissa 9.10. alkaen osoitteessa www.keskusta.fi/tupailta. Sivulla on myös lisätietoa uudesta kansan radiosta sekä poliitikkokohtaiset lähetysajat radiossa.

Radioaalloilla tupaillat kuuluvat 9. – 12.10. välisenä aikana Järviradiossa sekä Pohjois-Savossa Radio Sandelsissa ja Pohjois-Karjalassa Radio Rexissä. Kanavia pystyy netin kautta kuuntelemaan mistä päin Suomea ja maailmaa tahansa, jos ne eivät radion kautta kuulu omilla kotikulmilla.

Keskustan lappilaisten kansanedustajien tupailta lähetetään suorana Keskustan netti- ja Facebook-sivuilla tulevana lauantaina 3.10. klo 13.30. Tallenne tulee katsottavaksi osoitteeseen www.keskusta.fi/tupailta

– Suomi on vakavassa paikassa ja monessa kodissa on huolta tulevaisuudesta. Siksi nyt tarvitaan vielä tavanomaisiakin aikoja enemmän keskustelua ja vähemmän mihinkään johtamatonta vastakkainasettelua ja suoranaista mölyä, eduskuntaryhmän varapuheenjohtajat Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteavat.

– Tässä tilanteessa asiat ovat erityisen vaikeita, mutta puhumalla asioilla on yleensä tapana selvitä, Kalli ja Mattila jatkavat.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan tupaillat radioaalloille ja nettiin – Kurvinen: ”Uusi kansan radio on täällä”