Vanha kasettiradio pöydällä

Keskustan eduskuntaryhmä tuo keskustalaiset tupaillat Suomen radioaalloille ja nettiin.

– Tupailtoihin on vuosikymmenten ajan kokoonnuttu puhumaan yhteisistä asioista. Nyt ihmisten kokoontumisia on sattuneesta syystä vältettävä. Siksi pidämme tupaillat kokonaan uudella tavalla.

– Voi sanoa, että uusi kansan radio on täällä. Luvassa on puhetta ihmisten arjen asioista ja Suomen tulevaisuudesta. Keskustelemassa ovat Suomen kansan edustajat, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen sanoo.

Keskustan kansanedustajien ja ministereiden tupaillat ovat kuunneltavissa 9.10. alkaen osoitteessa www.keskusta.fi/tupailta. Sivulla on myös lisätietoa uudesta kansan radiosta sekä poliitikkokohtaiset lähetysajat radiossa.

Radioaalloilla tupaillat kuuluvat 9. – 12.10. välisenä aikana Järviradiossa sekä Pohjois-Savossa Radio Sandelsissa ja Pohjois-Karjalassa Radio Rexissä. Kanavia pystyy netin kautta kuuntelemaan mistä päin Suomea ja maailmaa tahansa, jos ne eivät radion kautta kuulu omilla kotikulmilla.

Keskustan lappilaisten kansanedustajien tupailta lähetetään suorana Keskustan netti- ja Facebook-sivuilla tulevana lauantaina 3.10. klo 13.30. Tallenne tulee katsottavaksi osoitteeseen www.keskusta.fi/tupailta

– Suomi on vakavassa paikassa ja monessa kodissa on huolta tulevaisuudesta. Siksi nyt tarvitaan vielä tavanomaisiakin aikoja enemmän keskustelua ja vähemmän mihinkään johtamatonta vastakkainasettelua ja suoranaista mölyä, eduskuntaryhmän varapuheenjohtajat Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteavat.

– Tässä tilanteessa asiat ovat erityisen vaikeita, mutta puhumalla asioilla on yleensä tapana selvitä, Kalli ja Mattila jatkavat.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan tupaillat radioaalloille ja nettiin – Kurvinen: ”Uusi kansan radio on täällä”