Puoliväliriihi osoitti, että hallitus on päätös- ja toimintakykyinen. Kintaat eivät ole tippuneet eivätkä tipu. Suomen kuntoon laittaminen jatkuu.

Keskusta on sitoutunut kääntämään kaikki kivet, jotta Suomen talous saadaan vähintään kahden prosentin kasvuun ja sitä kautta työllisyys edelleen paranemaan.

On päättäjien yhteinen tehtävä ylläpitää luottamusta talouden elpymiseen myös tästä eteenpäin. Toivottavasti syksyn työmarkkinaneuvotteluissa pystytään asettamaan Suomen etu muun edelle.

Myönteistä on, että aikaansaadun työllisyys- ja talouskäänteen myötä pitkäaikaistyöttömyys vihdoin laskee, kuten viikolla julkaistut työllisyystilastot osoittivat.

Eriarvoistumisen torjuminen on työllisyyden parantamisen ohella Keskustalle tärkeintä loppuvaalikauden aikana. Parannuksia pienituloisten tilanteen helpottamiseksi on edelleen jatkettava, mikäli se suinkin on mahdollista.

Huolenpitoa heikoimmista on mitä suurimmassa määrin myös se, että sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistus viedään yhdessä sovitun mukaisesti maaliin. Perusterveydenhuoltoa on parannettava, koska sitä tarvitsevat etenkin heikompiosaiset; lapsiperheet, työttömät, ikäihmiset ja opiskelijat.

Antti Kurvinen: Väljempien vesien Suomeen - maaseudun tyhjeneminen ja kaupunkien tukkeutuminen ei ole luonnonlaki
Tulevaisuudessa jokaisen valtion asiantuntijatehtävässä työskentelevän pitää saada valita itse oma sijoituspaikkansa. Kaikki uudet tehtävät pitää täyttää paikkariippumattomasti. Jos tällaista Suomea haluaa, pitää äänestää Keskustaa. Kuntavaaleissa ja muissakin tulevissa vaaleissa.
Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen
Puoluevaltuusto valitsee syyskokouksensa aluksi puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan puoluevaltuustossa 28.11.2020
Olen valinnut puheenvuorooni kolme tulevaisuuden isoa asiaa. Keskustelun kautta pureskelemme tänään varmasti montaa muutakin politiikan ruisleipä-asiaa. Tänään puhun koko maan kehittämisestä ja monipaikkaisesta Suomesta sekä sivistyksestä. Ja tietenkin kunnista ja vaaleista. Katson lähelle ja katson kauemmas.
28.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKulmuni: Työllisyyden parantaminen ja eriarvoistumisen torjuminen Keskustalle tärkeintä