Puoliväliriihi osoitti, että hallitus on päätös- ja toimintakykyinen. Kintaat eivät ole tippuneet eivätkä tipu. Suomen kuntoon laittaminen jatkuu.

Keskusta on sitoutunut kääntämään kaikki kivet, jotta Suomen talous saadaan vähintään kahden prosentin kasvuun ja sitä kautta työllisyys edelleen paranemaan.

On päättäjien yhteinen tehtävä ylläpitää luottamusta talouden elpymiseen myös tästä eteenpäin. Toivottavasti syksyn työmarkkinaneuvotteluissa pystytään asettamaan Suomen etu muun edelle.

Myönteistä on, että aikaansaadun työllisyys- ja talouskäänteen myötä pitkäaikaistyöttömyys vihdoin laskee, kuten viikolla julkaistut työllisyystilastot osoittivat.

Eriarvoistumisen torjuminen on työllisyyden parantamisen ohella Keskustalle tärkeintä loppuvaalikauden aikana. Parannuksia pienituloisten tilanteen helpottamiseksi on edelleen jatkettava, mikäli se suinkin on mahdollista.

Huolenpitoa heikoimmista on mitä suurimmassa määrin myös se, että sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistus viedään yhdessä sovitun mukaisesti maaliin. Perusterveydenhuoltoa on parannettava, koska sitä tarvitsevat etenkin heikompiosaiset; lapsiperheet, työttömät, ikäihmiset ja opiskelijat.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKulmuni: Työllisyyden parantaminen ja eriarvoistumisen torjuminen Keskustalle tärkeintä