Puoliväliriihi osoitti, että hallitus on päätös- ja toimintakykyinen. Kintaat eivät ole tippuneet eivätkä tipu. Suomen kuntoon laittaminen jatkuu.

Keskusta on sitoutunut kääntämään kaikki kivet, jotta Suomen talous saadaan vähintään kahden prosentin kasvuun ja sitä kautta työllisyys edelleen paranemaan.

On päättäjien yhteinen tehtävä ylläpitää luottamusta talouden elpymiseen myös tästä eteenpäin. Toivottavasti syksyn työmarkkinaneuvotteluissa pystytään asettamaan Suomen etu muun edelle.

Myönteistä on, että aikaansaadun työllisyys- ja talouskäänteen myötä pitkäaikaistyöttömyys vihdoin laskee, kuten viikolla julkaistut työllisyystilastot osoittivat.

Eriarvoistumisen torjuminen on työllisyyden parantamisen ohella Keskustalle tärkeintä loppuvaalikauden aikana. Parannuksia pienituloisten tilanteen helpottamiseksi on edelleen jatkettava, mikäli se suinkin on mahdollista.

Huolenpitoa heikoimmista on mitä suurimmassa määrin myös se, että sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistus viedään yhdessä sovitun mukaisesti maaliin. Perusterveydenhuoltoa on parannettava, koska sitä tarvitsevat etenkin heikompiosaiset; lapsiperheet, työttömät, ikäihmiset ja opiskelijat.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetKulmuni: Työllisyyden parantaminen ja eriarvoistumisen torjuminen Keskustalle tärkeintä