Kurvinen: Kuntavaaleissa päätetään mitä kouluissa ja vanhainkodeissa syödään

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvisen mukaan sunnuntain kuntavaalit ovat arvovaalit suomalaisen ruoan ja vastuullisen ruoantuotannon tulevaisuudesta. Kuntapäättäjillä on suuri valta siihen, missä ja millä ehdoin tuotettua ruokaa Suomessa syödään. Keskusta on ainut ruokakysymyksen vakavasti ottava kuntapuolue.

– Kuntapäättäjät ratkaisevat, mitä sadattuhannet lapset ja vanhukset syövät joka päivä. Päiväkodeissa, kouluissa ja vanhainkodeissa on tarjottava puhdasta kotimaista laatua ulkomaisen halpisversion sijaan, Kurvinen linjaa.

– Aidosti eläinten hyvinvoinnin puolella oleva päättäjä sanoo ”ei” ulkomaiselle lihalle. Suomalainen ruoka täyttää korkeat eettiset laatuvaatimukset. Kestävä kotimainen lähiruoka on keskustalainen vaihtoehto.

Kurvisen mitta on täyttynyt siihen, että ruoka nähdään vain halpuuttamisen kohteen. Nyt on siirrettävä keskustelu laatuun ja eläinten hyvinvointiin. Keskustalaisille on tärkeää, että maito on geenivapaata, ja että porsaalla on saparo ja linnulla nokka.

– Säästösyistä ostetussa ulkomaisessa ruoassa maistuvat välinpitämättömyys ja kylmät arvot.

– Sunnuntaina jokainen voi äänestää suomalaisen ruoan puolesta. Keskusta on laadukkaan kotimaisen ruoan varmin ja voimakkain puolestapuhuja joka kunnassa, Kurvinen korostaa.

Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen: Kuntavaaleissa päätetään mitä kouluissa ja vanhainkodeissa syödään