Kurvinen: Kuntavaaleissa päätetään mitä kouluissa ja vanhainkodeissa syödään

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvisen mukaan sunnuntain kuntavaalit ovat arvovaalit suomalaisen ruoan ja vastuullisen ruoantuotannon tulevaisuudesta. Kuntapäättäjillä on suuri valta siihen, missä ja millä ehdoin tuotettua ruokaa Suomessa syödään. Keskusta on ainut ruokakysymyksen vakavasti ottava kuntapuolue.

– Kuntapäättäjät ratkaisevat, mitä sadattuhannet lapset ja vanhukset syövät joka päivä. Päiväkodeissa, kouluissa ja vanhainkodeissa on tarjottava puhdasta kotimaista laatua ulkomaisen halpisversion sijaan, Kurvinen linjaa.

– Aidosti eläinten hyvinvoinnin puolella oleva päättäjä sanoo ”ei” ulkomaiselle lihalle. Suomalainen ruoka täyttää korkeat eettiset laatuvaatimukset. Kestävä kotimainen lähiruoka on keskustalainen vaihtoehto.

Kurvisen mitta on täyttynyt siihen, että ruoka nähdään vain halpuuttamisen kohteen. Nyt on siirrettävä keskustelu laatuun ja eläinten hyvinvointiin. Keskustalaisille on tärkeää, että maito on geenivapaata, ja että porsaalla on saparo ja linnulla nokka.

– Säästösyistä ostetussa ulkomaisessa ruoassa maistuvat välinpitämättömyys ja kylmät arvot.

– Sunnuntaina jokainen voi äänestää suomalaisen ruoan puolesta. Keskusta on laadukkaan kotimaisen ruoan varmin ja voimakkain puolestapuhuja joka kunnassa, Kurvinen korostaa.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen: Kuntavaaleissa päätetään mitä kouluissa ja vanhainkodeissa syödään