Kurvinen: Kuntavaaleissa päätetään mitä kouluissa ja vanhainkodeissa syödään

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvisen mukaan sunnuntain kuntavaalit ovat arvovaalit suomalaisen ruoan ja vastuullisen ruoantuotannon tulevaisuudesta. Kuntapäättäjillä on suuri valta siihen, missä ja millä ehdoin tuotettua ruokaa Suomessa syödään. Keskusta on ainut ruokakysymyksen vakavasti ottava kuntapuolue.

– Kuntapäättäjät ratkaisevat, mitä sadattuhannet lapset ja vanhukset syövät joka päivä. Päiväkodeissa, kouluissa ja vanhainkodeissa on tarjottava puhdasta kotimaista laatua ulkomaisen halpisversion sijaan, Kurvinen linjaa.

– Aidosti eläinten hyvinvoinnin puolella oleva päättäjä sanoo ”ei” ulkomaiselle lihalle. Suomalainen ruoka täyttää korkeat eettiset laatuvaatimukset. Kestävä kotimainen lähiruoka on keskustalainen vaihtoehto.

Kurvisen mitta on täyttynyt siihen, että ruoka nähdään vain halpuuttamisen kohteen. Nyt on siirrettävä keskustelu laatuun ja eläinten hyvinvointiin. Keskustalaisille on tärkeää, että maito on geenivapaata, ja että porsaalla on saparo ja linnulla nokka.

– Säästösyistä ostetussa ulkomaisessa ruoassa maistuvat välinpitämättömyys ja kylmät arvot.

– Sunnuntaina jokainen voi äänestää suomalaisen ruoan puolesta. Keskusta on laadukkaan kotimaisen ruoan varmin ja voimakkain puolestapuhuja joka kunnassa, Kurvinen korostaa.

Keskustan Vehviläinen: Hakuvaiheen käynnistyttyä meidän on suunnattava katseemme siihen, millainen Nato-maa haluamme olla
Oma on aina oma. Naton jäsenenäkin Suomen puolustuksen tärkeimmän perustan luo meidät omat kansalliset puolustusjärjestelyt.
17.5.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Annika Saarikko: Toukokuun päivä, jolloin Suomi päätti hakea Naton jäseneksi
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikon blogi 15.5.2022
15.5.2022 / Uutiset