Kurvinen: Kuntavaaleissa päätetään mitä kouluissa ja vanhainkodeissa syödään

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvisen mukaan sunnuntain kuntavaalit ovat arvovaalit suomalaisen ruoan ja vastuullisen ruoantuotannon tulevaisuudesta. Kuntapäättäjillä on suuri valta siihen, missä ja millä ehdoin tuotettua ruokaa Suomessa syödään. Keskusta on ainut ruokakysymyksen vakavasti ottava kuntapuolue.

– Kuntapäättäjät ratkaisevat, mitä sadattuhannet lapset ja vanhukset syövät joka päivä. Päiväkodeissa, kouluissa ja vanhainkodeissa on tarjottava puhdasta kotimaista laatua ulkomaisen halpisversion sijaan, Kurvinen linjaa.

– Aidosti eläinten hyvinvoinnin puolella oleva päättäjä sanoo ”ei” ulkomaiselle lihalle. Suomalainen ruoka täyttää korkeat eettiset laatuvaatimukset. Kestävä kotimainen lähiruoka on keskustalainen vaihtoehto.

Kurvisen mitta on täyttynyt siihen, että ruoka nähdään vain halpuuttamisen kohteen. Nyt on siirrettävä keskustelu laatuun ja eläinten hyvinvointiin. Keskustalaisille on tärkeää, että maito on geenivapaata, ja että porsaalla on saparo ja linnulla nokka.

– Säästösyistä ostetussa ulkomaisessa ruoassa maistuvat välinpitämättömyys ja kylmät arvot.

– Sunnuntaina jokainen voi äänestää suomalaisen ruoan puolesta. Keskusta on laadukkaan kotimaisen ruoan varmin ja voimakkain puolestapuhuja joka kunnassa, Kurvinen korostaa.

Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen: Kuntavaaleissa päätetään mitä kouluissa ja vanhainkodeissa syödään