Matti Vanhanen: Yrittäjyyteen piristystä Bernerin hankkeilla

Keskusta Uutiset

Hankkeilla voidaan estää kalliin laskun kasvaminen suomalaisille veronmaksajille, kun tiestöä saadaan kuljettavaan kuntoon.

Matti Vanhasen mukaan nyt luodaan edellytyksiä ihmisten ja tavaroiden liikkumiselle. Hankkeilla pystytään parantamaan työllisyyttä eri puolilla Suomea.

– Valtiovalta ottaa näin vastuuta kulkuväylien hoidosta. Pelkkä valtion budjettirahoitus ei kuitenkaan riitä, vaan ministeri on ilmoittanut kehittävänsä koko ajan myös uusia rahoitusmalleja investointeihin. Niitä tarvitaan Suomen kaltaisessa maassa, jossa tarpeet sekä maantieteelliset ja ilmasto-olosuhteet ovat niin vaihtelevat, Vanhanen toteaa.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMatti Vanhanen: Yrittäjyyteen piristystä Bernerin hankkeilla