Matti Vanhanen: Yrittäjyyteen piristystä Bernerin hankkeilla

Keskusta Uutiset

Hankkeilla voidaan estää kalliin laskun kasvaminen suomalaisille veronmaksajille, kun tiestöä saadaan kuljettavaan kuntoon.

Matti Vanhasen mukaan nyt luodaan edellytyksiä ihmisten ja tavaroiden liikkumiselle. Hankkeilla pystytään parantamaan työllisyyttä eri puolilla Suomea.

– Valtiovalta ottaa näin vastuuta kulkuväylien hoidosta. Pelkkä valtion budjettirahoitus ei kuitenkaan riitä, vaan ministeri on ilmoittanut kehittävänsä koko ajan myös uusia rahoitusmalleja investointeihin. Niitä tarvitaan Suomen kaltaisessa maassa, jossa tarpeet sekä maantieteelliset ja ilmasto-olosuhteet ovat niin vaihtelevat, Vanhanen toteaa.

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMatti Vanhanen: Yrittäjyyteen piristystä Bernerin hankkeilla