Timo Laaninen: Hallitus laittaa teitä kuntoon

Keskusta Uutiset

Tänään hallitus on julkistanut yhden tärkeän osan näistä kasvupanostuksista, toimenpiteet teiden, rautateiden ja vesiväylien korjaamiseksi.

Sipilän hallitus on päättänyt lyhentää aiempina vuosina syntynyttä korjausvelkaa 600 miljoonalla eurolla tällä vaalikaudella.

Liikenneministeri Anne Bernerin tänään esittelemä kokonaisuus huonokuntoisten väylien ja niiden rakenteiden korjaamisesta on tasapainoinen esitys. Paketti on hyvä uutinen kaikkialla Suomessa.

Se tuo kaivattuja parannuksia lukuisille tie- ja raidepätkille eri puolilla Suomea sekä pysäyttää korjausvelan kasvun. Lisäksi se vahvistaa yritysten ja kansalaisten luottamusta siihen, että tästäkin vaikeasta taloudellisesta tilanteesta selvitään rohkeilla panostuksilla tulevaisuuteen.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Laaninen: Hallitus laittaa teitä kuntoon