Timo Laaninen: Hallitus laittaa teitä kuntoon

Keskusta Uutiset

Tänään hallitus on julkistanut yhden tärkeän osan näistä kasvupanostuksista, toimenpiteet teiden, rautateiden ja vesiväylien korjaamiseksi.

Sipilän hallitus on päättänyt lyhentää aiempina vuosina syntynyttä korjausvelkaa 600 miljoonalla eurolla tällä vaalikaudella.

Liikenneministeri Anne Bernerin tänään esittelemä kokonaisuus huonokuntoisten väylien ja niiden rakenteiden korjaamisesta on tasapainoinen esitys. Paketti on hyvä uutinen kaikkialla Suomessa.

Se tuo kaivattuja parannuksia lukuisille tie- ja raidepätkille eri puolilla Suomea sekä pysäyttää korjausvelan kasvun. Lisäksi se vahvistaa yritysten ja kansalaisten luottamusta siihen, että tästäkin vaikeasta taloudellisesta tilanteesta selvitään rohkeilla panostuksilla tulevaisuuteen.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Laaninen: Hallitus laittaa teitä kuntoon