Sipilän hallitus erosi. Keskusta uudistaa Suomea ja työ jatkuu!

Keskustan johdolla uudistus vietiin vastuullisesti ja määrätietoisesti pidemmälle kuin koskaan, mutta valitettavasti aika loppui eduskuntakäsittelyn näkökulmasta kesken. Hallitus ja ministeriöt tukivat kaikin tavoin lakien etenemistä eduskunnassa.

Sote oli yksi hallituksen tärkeimmistä tavoitteista ja sen tärkein uudistus. Se, ettei siinä onnistuttu, ei jättänyt hallitukselle mahdollisuutta jatkaa.

Keskusta yritti kaikkensa niin hallituksessa kuin eduskunnassa. Valtavasta pettymyksestä huolimatta nyt ei ole syyllisten etsimisen tai osoittelun aika. On vain todettava, että suomalaisten tasa-arvoisten palveluiden takaamiseksi tarpeellinen ja kiireellinen uudistus ei toteudu tällä hallituskaudella. Työhön on ryhdyttävä jälleen vaalien jälkeen, mutta työtä ei tarvitse aloittaa alusta.

Keskusta on halunnut panna talouden kuntoon ja uudistaa Suomea. Tämä päivä kuitenkin osoittaa, miten vaikea on tehdä suuria uudistuksia. Siitä pitää olla huolissaan, koska Suomi ja suomalaiset tarvitsevat uudistuksia selvitäkseen.

Keskusta haluaa seuraavan hallituksen onnistuvan maakuntapohjaisessa sote-uudistuksessa ja tukee sitä kaikin keinoin, koska erityisesti yhteiskunnan heikompiosaiset tätä uudistusta tarvitsevat. Keskusta tukee uudistuksen onnistumista hallituksesta tai oppositiosta käsin – siitä asemasta, jonka suomalaiset vaaleissa puolueelle luottavat.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilän hallitus erosi. Keskusta uudistaa Suomea ja työ jatkuu!