Sipilän hallitus erosi. Keskusta uudistaa Suomea ja työ jatkuu!

Keskustan johdolla uudistus vietiin vastuullisesti ja määrätietoisesti pidemmälle kuin koskaan, mutta valitettavasti aika loppui eduskuntakäsittelyn näkökulmasta kesken. Hallitus ja ministeriöt tukivat kaikin tavoin lakien etenemistä eduskunnassa.

Sote oli yksi hallituksen tärkeimmistä tavoitteista ja sen tärkein uudistus. Se, ettei siinä onnistuttu, ei jättänyt hallitukselle mahdollisuutta jatkaa.

Keskusta yritti kaikkensa niin hallituksessa kuin eduskunnassa. Valtavasta pettymyksestä huolimatta nyt ei ole syyllisten etsimisen tai osoittelun aika. On vain todettava, että suomalaisten tasa-arvoisten palveluiden takaamiseksi tarpeellinen ja kiireellinen uudistus ei toteudu tällä hallituskaudella. Työhön on ryhdyttävä jälleen vaalien jälkeen, mutta työtä ei tarvitse aloittaa alusta.

Keskusta on halunnut panna talouden kuntoon ja uudistaa Suomea. Tämä päivä kuitenkin osoittaa, miten vaikea on tehdä suuria uudistuksia. Siitä pitää olla huolissaan, koska Suomi ja suomalaiset tarvitsevat uudistuksia selvitäkseen.

Keskusta haluaa seuraavan hallituksen onnistuvan maakuntapohjaisessa sote-uudistuksessa ja tukee sitä kaikin keinoin, koska erityisesti yhteiskunnan heikompiosaiset tätä uudistusta tarvitsevat. Keskusta tukee uudistuksen onnistumista hallituksesta tai oppositiosta käsin – siitä asemasta, jonka suomalaiset vaaleissa puolueelle luottavat.

Keskustan varapuheenjohtaja Honkonen: Nykyiset väylät kuntoon vai rahat uusiin miljardihankkeisiin?
Tammikuun uutispommista vastasivat liikenne- ja viestintäministeriö sekä valtiovarainministeriö, joiden asiantuntijaselvitys tyrmää miljardien uudet ratahankkeet. Tuoreet tiedot kertovat, että superkalliit uudet yhteydet eivät maksaisi itseään takaisin, eivät juuri säästäisi ihmisten aikaa, ja olisivat ilmastopäästöiltään tuhoisia sadan vuoden ajan.
5.2.2023 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilän hallitus erosi. Keskusta uudistaa Suomea ja työ jatkuu!