Sipilän hallitus erosi. Keskusta uudistaa Suomea ja työ jatkuu!

Keskustan johdolla uudistus vietiin vastuullisesti ja määrätietoisesti pidemmälle kuin koskaan, mutta valitettavasti aika loppui eduskuntakäsittelyn näkökulmasta kesken. Hallitus ja ministeriöt tukivat kaikin tavoin lakien etenemistä eduskunnassa.

Sote oli yksi hallituksen tärkeimmistä tavoitteista ja sen tärkein uudistus. Se, ettei siinä onnistuttu, ei jättänyt hallitukselle mahdollisuutta jatkaa.

Keskusta yritti kaikkensa niin hallituksessa kuin eduskunnassa. Valtavasta pettymyksestä huolimatta nyt ei ole syyllisten etsimisen tai osoittelun aika. On vain todettava, että suomalaisten tasa-arvoisten palveluiden takaamiseksi tarpeellinen ja kiireellinen uudistus ei toteudu tällä hallituskaudella. Työhön on ryhdyttävä jälleen vaalien jälkeen, mutta työtä ei tarvitse aloittaa alusta.

Keskusta on halunnut panna talouden kuntoon ja uudistaa Suomea. Tämä päivä kuitenkin osoittaa, miten vaikea on tehdä suuria uudistuksia. Siitä pitää olla huolissaan, koska Suomi ja suomalaiset tarvitsevat uudistuksia selvitäkseen.

Keskusta haluaa seuraavan hallituksen onnistuvan maakuntapohjaisessa sote-uudistuksessa ja tukee sitä kaikin keinoin, koska erityisesti yhteiskunnan heikompiosaiset tätä uudistusta tarvitsevat. Keskusta tukee uudistuksen onnistumista hallituksesta tai oppositiosta käsin – siitä asemasta, jonka suomalaiset vaaleissa puolueelle luottavat.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilän hallitus erosi. Keskusta uudistaa Suomea ja työ jatkuu!