Six ALDE Prime Ministers meet in Helsinki

Alde eurooppayhtymän pääminsterit rakennuksen edessä

Prime Minister Sipilä will lead discussions and host his colleagues from five different ALDE parties. Alde is the Alliance for Liberals and Democrats for Europe.

Prime Minister of Denmark Lars Løkke Rasmussen, Prime Minister of Slovenia Marjan Šarec, Prime Minister of Estonia Jüri Ratas, Prime Minister of the Netherlands Mark Rutte and Prime Minister of Belgium Charles Michel will visit the new Oodi Helsinki Central Library and Aalto University.

At Oodi the Prime Ministers will also meet some of the Center Party’s candidates for European elections.

At Aalto University the Prime Ministers will meet with university professors to discuss climate change. They will also meet with Finnish start-ups with innovations to respond to climate change. Exchange students from Denmark, Slovenia, Estonia, the Netherlands and Belgium will also meet with the Prime Ministers.

Lastly the six Prime Ministers will meet in the Finnish Prime Minister’s residence Kesäranta for a private roundtable discussion.

Earlier in the day Prime Minister Sipilä hosts bilateral meetings with some of his colleagues.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSix ALDE Prime Ministers meet in Helsinki