Six ALDE Prime Ministers meet in Helsinki

Alde eurooppayhtymän pääminsterit rakennuksen edessä

Prime Minister Sipilä will lead discussions and host his colleagues from five different ALDE parties. Alde is the Alliance for Liberals and Democrats for Europe.

Prime Minister of Denmark Lars Løkke Rasmussen, Prime Minister of Slovenia Marjan Šarec, Prime Minister of Estonia Jüri Ratas, Prime Minister of the Netherlands Mark Rutte and Prime Minister of Belgium Charles Michel will visit the new Oodi Helsinki Central Library and Aalto University.

At Oodi the Prime Ministers will also meet some of the Center Party’s candidates for European elections.

At Aalto University the Prime Ministers will meet with university professors to discuss climate change. They will also meet with Finnish start-ups with innovations to respond to climate change. Exchange students from Denmark, Slovenia, Estonia, the Netherlands and Belgium will also meet with the Prime Ministers.

Lastly the six Prime Ministers will meet in the Finnish Prime Minister’s residence Kesäranta for a private roundtable discussion.

Earlier in the day Prime Minister Sipilä hosts bilateral meetings with some of his colleagues.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSix ALDE Prime Ministers meet in Helsinki