Six ALDE Prime Ministers meet in Helsinki

Alde eurooppayhtymän pääminsterit rakennuksen edessä

Prime Minister Sipilä will lead discussions and host his colleagues from five different ALDE parties. Alde is the Alliance for Liberals and Democrats for Europe.

Prime Minister of Denmark Lars Løkke Rasmussen, Prime Minister of Slovenia Marjan Šarec, Prime Minister of Estonia Jüri Ratas, Prime Minister of the Netherlands Mark Rutte and Prime Minister of Belgium Charles Michel will visit the new Oodi Helsinki Central Library and Aalto University.

At Oodi the Prime Ministers will also meet some of the Center Party’s candidates for European elections.

At Aalto University the Prime Ministers will meet with university professors to discuss climate change. They will also meet with Finnish start-ups with innovations to respond to climate change. Exchange students from Denmark, Slovenia, Estonia, the Netherlands and Belgium will also meet with the Prime Ministers.

Lastly the six Prime Ministers will meet in the Finnish Prime Minister’s residence Kesäranta for a private roundtable discussion.

Earlier in the day Prime Minister Sipilä hosts bilateral meetings with some of his colleagues.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSix ALDE Prime Ministers meet in Helsinki