Sote-uudistuksen päälinjoista ratkaisu

Keskusta Uutiset

Syntynyt sopu toteuttaa hyvin Keskustan uudistukselle asettamat tavoitteet. Ratkaisulla voidaan nykyistä paremmin turvata tasa-arvoiset sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut koko maassa. Hoitoon ja hoivaan pääsy helpottuu ja ihmisten pompottelu luukulta toiselle vähenee, kun resursseja pystytään ohjaamaan suunnitelmallisemmin. Uudistus luo hyvän pohjan myös Keskustan pitkäaikaiselle tavoitteelle kansanvaltaisesta maakuntapohjaisesta aluehallinnosta.

Uudistus lisää kansalaisten valinannavapautta, kun heillä on tulevaisuudessa entistä paremmat mahdollisuudet valita palvelujensa tuottaja julkisen, yksityisen ja ns. kolmannen sektorin väliltä.

Hallitus tarkentaa sopuratkaisun sisältöä myöhemmin lauantaina. Kokonaisuudessaan sote-linjaus julkistetaan ensi maanantaina

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSote-uudistuksen päälinjoista ratkaisu