Sote-uudistuksen päälinjoista ratkaisu

Keskusta Uutiset

Syntynyt sopu toteuttaa hyvin Keskustan uudistukselle asettamat tavoitteet. Ratkaisulla voidaan nykyistä paremmin turvata tasa-arvoiset sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut koko maassa. Hoitoon ja hoivaan pääsy helpottuu ja ihmisten pompottelu luukulta toiselle vähenee, kun resursseja pystytään ohjaamaan suunnitelmallisemmin. Uudistus luo hyvän pohjan myös Keskustan pitkäaikaiselle tavoitteelle kansanvaltaisesta maakuntapohjaisesta aluehallinnosta.

Uudistus lisää kansalaisten valinannavapautta, kun heillä on tulevaisuudessa entistä paremmat mahdollisuudet valita palvelujensa tuottaja julkisen, yksityisen ja ns. kolmannen sektorin väliltä.

Hallitus tarkentaa sopuratkaisun sisältöä myöhemmin lauantaina. Kokonaisuudessaan sote-linjaus julkistetaan ensi maanantaina

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSote-uudistuksen päälinjoista ratkaisu