Sote-uudistuksen päälinjoista ratkaisu

Keskusta Uutiset

Syntynyt sopu toteuttaa hyvin Keskustan uudistukselle asettamat tavoitteet. Ratkaisulla voidaan nykyistä paremmin turvata tasa-arvoiset sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut koko maassa. Hoitoon ja hoivaan pääsy helpottuu ja ihmisten pompottelu luukulta toiselle vähenee, kun resursseja pystytään ohjaamaan suunnitelmallisemmin. Uudistus luo hyvän pohjan myös Keskustan pitkäaikaiselle tavoitteelle kansanvaltaisesta maakuntapohjaisesta aluehallinnosta.

Uudistus lisää kansalaisten valinannavapautta, kun heillä on tulevaisuudessa entistä paremmat mahdollisuudet valita palvelujensa tuottaja julkisen, yksityisen ja ns. kolmannen sektorin väliltä.

Hallitus tarkentaa sopuratkaisun sisältöä myöhemmin lauantaina. Kokonaisuudessaan sote-linjaus julkistetaan ensi maanantaina

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSote-uudistuksen päälinjoista ratkaisu