Sote-uudistuksen päälinjoista ratkaisu

Keskusta Uutiset

Syntynyt sopu toteuttaa hyvin Keskustan uudistukselle asettamat tavoitteet. Ratkaisulla voidaan nykyistä paremmin turvata tasa-arvoiset sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut koko maassa. Hoitoon ja hoivaan pääsy helpottuu ja ihmisten pompottelu luukulta toiselle vähenee, kun resursseja pystytään ohjaamaan suunnitelmallisemmin. Uudistus luo hyvän pohjan myös Keskustan pitkäaikaiselle tavoitteelle kansanvaltaisesta maakuntapohjaisesta aluehallinnosta.

Uudistus lisää kansalaisten valinannavapautta, kun heillä on tulevaisuudessa entistä paremmat mahdollisuudet valita palvelujensa tuottaja julkisen, yksityisen ja ns. kolmannen sektorin väliltä.

Hallitus tarkentaa sopuratkaisun sisältöä myöhemmin lauantaina. Kokonaisuudessaan sote-linjaus julkistetaan ensi maanantaina

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSote-uudistuksen päälinjoista ratkaisu