Timo Korhonen: Sadat talkoolaiset tekevät kokouksen

– Toimikaamme itseemme luottaen niin, että puoluekokouksella annetaan vahva pohja tulevaisuuteen!

Tervehdyssanoissaan Korhonen totesi ensitöikseen, että kokouksen järjestelyissä on ollut mukana satoja talkoolaisia, jopa yli puoluerajojen. Hänen mukaansa puoluekokouksen avaushetki oli ainutlaatuisen hieno.

Parasta ovat Korhosen mukaan oman maakunnan kainuulaiset, toiseksi parasta muualla asuvat kainuulaiset ja kolmanneksi parasta on hieno maakuntalaulu.

– Tosin Nälkämaan laulu –nimestä on joskus vähän ristiriitaisia ajatuksia.

Korhonen listasikin, että tällä hetkellä Kainuu on vahva maakunta, joka elää matkailusta, teknologiasta sekä bio- ja kaivannaistalouksista.
– Täällä on sisua, sitkeyttä ja uskoa luoda uutta. Kainuussa on ollut omia läänihankkeita ja Kainuun maakuntakokeilu on ollut tällä hetkellä valmisteltavien uudistusten esiaste. Maakuntakokeiluun olisimme halunneet aikanaan mukaan myös valtion aluehallinnon, mutta sitä emme saaneet. Myös tämän vuoksi sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistusta odotetaan ja tarvitaan, Korhonen muistutti.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Korhonen: Sadat talkoolaiset tekevät kokouksen