Timo Korhonen: Sadat talkoolaiset tekevät kokouksen

– Toimikaamme itseemme luottaen niin, että puoluekokouksella annetaan vahva pohja tulevaisuuteen!

Tervehdyssanoissaan Korhonen totesi ensitöikseen, että kokouksen järjestelyissä on ollut mukana satoja talkoolaisia, jopa yli puoluerajojen. Hänen mukaansa puoluekokouksen avaushetki oli ainutlaatuisen hieno.

Parasta ovat Korhosen mukaan oman maakunnan kainuulaiset, toiseksi parasta muualla asuvat kainuulaiset ja kolmanneksi parasta on hieno maakuntalaulu.

– Tosin Nälkämaan laulu –nimestä on joskus vähän ristiriitaisia ajatuksia.

Korhonen listasikin, että tällä hetkellä Kainuu on vahva maakunta, joka elää matkailusta, teknologiasta sekä bio- ja kaivannaistalouksista.
– Täällä on sisua, sitkeyttä ja uskoa luoda uutta. Kainuussa on ollut omia läänihankkeita ja Kainuun maakuntakokeilu on ollut tällä hetkellä valmisteltavien uudistusten esiaste. Maakuntakokeiluun olisimme halunneet aikanaan mukaan myös valtion aluehallinnon, mutta sitä emme saaneet. Myös tämän vuoksi sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistusta odotetaan ja tarvitaan, Korhonen muistutti.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Korhonen: Sadat talkoolaiset tekevät kokouksen