Timo Korhonen: Sadat talkoolaiset tekevät kokouksen

– Toimikaamme itseemme luottaen niin, että puoluekokouksella annetaan vahva pohja tulevaisuuteen!

Tervehdyssanoissaan Korhonen totesi ensitöikseen, että kokouksen järjestelyissä on ollut mukana satoja talkoolaisia, jopa yli puoluerajojen. Hänen mukaansa puoluekokouksen avaushetki oli ainutlaatuisen hieno.

Parasta ovat Korhosen mukaan oman maakunnan kainuulaiset, toiseksi parasta muualla asuvat kainuulaiset ja kolmanneksi parasta on hieno maakuntalaulu.

– Tosin Nälkämaan laulu –nimestä on joskus vähän ristiriitaisia ajatuksia.

Korhonen listasikin, että tällä hetkellä Kainuu on vahva maakunta, joka elää matkailusta, teknologiasta sekä bio- ja kaivannaistalouksista.
– Täällä on sisua, sitkeyttä ja uskoa luoda uutta. Kainuussa on ollut omia läänihankkeita ja Kainuun maakuntakokeilu on ollut tällä hetkellä valmisteltavien uudistusten esiaste. Maakuntakokeiluun olisimme halunneet aikanaan mukaan myös valtion aluehallinnon, mutta sitä emme saaneet. Myös tämän vuoksi sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistusta odotetaan ja tarvitaan, Korhonen muistutti.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Korhonen: Sadat talkoolaiset tekevät kokouksen