Timo Korhonen: Sadat talkoolaiset tekevät kokouksen

– Toimikaamme itseemme luottaen niin, että puoluekokouksella annetaan vahva pohja tulevaisuuteen!

Tervehdyssanoissaan Korhonen totesi ensitöikseen, että kokouksen järjestelyissä on ollut mukana satoja talkoolaisia, jopa yli puoluerajojen. Hänen mukaansa puoluekokouksen avaushetki oli ainutlaatuisen hieno.

Parasta ovat Korhosen mukaan oman maakunnan kainuulaiset, toiseksi parasta muualla asuvat kainuulaiset ja kolmanneksi parasta on hieno maakuntalaulu.

– Tosin Nälkämaan laulu –nimestä on joskus vähän ristiriitaisia ajatuksia.

Korhonen listasikin, että tällä hetkellä Kainuu on vahva maakunta, joka elää matkailusta, teknologiasta sekä bio- ja kaivannaistalouksista.
– Täällä on sisua, sitkeyttä ja uskoa luoda uutta. Kainuussa on ollut omia läänihankkeita ja Kainuun maakuntakokeilu on ollut tällä hetkellä valmisteltavien uudistusten esiaste. Maakuntakokeiluun olisimme halunneet aikanaan mukaan myös valtion aluehallinnon, mutta sitä emme saaneet. Myös tämän vuoksi sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistusta odotetaan ja tarvitaan, Korhonen muistutti.

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Korhonen: Sadat talkoolaiset tekevät kokouksen