Timo Korhonen: Sadat talkoolaiset tekevät kokouksen

– Toimikaamme itseemme luottaen niin, että puoluekokouksella annetaan vahva pohja tulevaisuuteen!

Tervehdyssanoissaan Korhonen totesi ensitöikseen, että kokouksen järjestelyissä on ollut mukana satoja talkoolaisia, jopa yli puoluerajojen. Hänen mukaansa puoluekokouksen avaushetki oli ainutlaatuisen hieno.

Parasta ovat Korhosen mukaan oman maakunnan kainuulaiset, toiseksi parasta muualla asuvat kainuulaiset ja kolmanneksi parasta on hieno maakuntalaulu.

– Tosin Nälkämaan laulu –nimestä on joskus vähän ristiriitaisia ajatuksia.

Korhonen listasikin, että tällä hetkellä Kainuu on vahva maakunta, joka elää matkailusta, teknologiasta sekä bio- ja kaivannaistalouksista.
– Täällä on sisua, sitkeyttä ja uskoa luoda uutta. Kainuussa on ollut omia läänihankkeita ja Kainuun maakuntakokeilu on ollut tällä hetkellä valmisteltavien uudistusten esiaste. Maakuntakokeiluun olisimme halunneet aikanaan mukaan myös valtion aluehallinnon, mutta sitä emme saaneet. Myös tämän vuoksi sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistusta odotetaan ja tarvitaan, Korhonen muistutti.

Suomen Keskusta julkaisee oman vaaliohjelmansa historian ensimmäisiin aluevaaleihin, jotka käydään 23. tammikuuta 2022. Tilaisuudessa ohjelman esittelevät Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.
27.9.2021 / K-Studio
Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetTimo Korhonen: Sadat talkoolaiset tekevät kokouksen