Uusia työntekijöitä Keskustan puoluetoimistolle

Keskusta Uutiset

Hallintosihteeriksi valittiin yo-merkonomi Minna Siira (50). Pitkän järjestötoiminnan kokemuksen omaava Siira siirtyy puoluetoimistolle Keskustan Pohjois-Pohjanmaan piirin toiminnanjohtajan tehtävästä. Hallintosihteeri toimii puoluehallituksen ja työvaliokunnan sihteerinä, koordinoi puoluejohdon aikatauluja ja osallistuu kenttäkierrosten suunnitteluun ja toteutukseen.

Järjestösihteerin tehtävään valittiin tek. yo. Tuomas Meriniemi (33). Monipuolisen järjestökokemuksen omaava Meriniemi tulee tehtävään Keskustanuorten poliittisen suunnittelijan pestistä. Jäsensihteerin toimenkuvaan kuuluvat mm. sääntö- ja jäsenasiat, palkansaajatoiminta sekä tapahtumien suunnittelu ja järjestäminen.

Järjestösuunnittelijaksi puoluehallitus valitsi VTM Matias Ollilan (32). Ollila siirtyy Keskustan työntekijäksi yksikön esimiehen tehtävistä Helsingin diakonissalaitokselta. Järjestösuunnittelija on kehittämässä puolueen toimintaa erityisesti suurimmissa kaupungeissa ja maahanmuuttajien keskuudessa.

Viestintävastaavaksi valittiin YTM Mari Kokko (39). Tällä hetkellä viestintätoimistossa työskentelevä Kokko on aiemmin toiminut mm. pääministerin ja ministerin erityisavustajana, eri keskustajärjestöissä sekä Euroopan Parlamentissa. Viestintävastaava huolehtii puolueen ulkoisen ja sisäisen viestinnän kehittämisestä ja koordinoinnista yhdessä ministeri- ja eduskuntaryhmän sekä jäsenjärjestöjen kanssa.

Tiejyrä, soppatykki vai keskustalainen sopu
Keskustalaiset kansanedustajat tivasivat eduskunnan kyselytunnilla, mitä sosiaali- ja terveyspalveluita hallitus aikoo leikata. Ministerin mukaan vaikeiden päätösten tekeminen on vaikeaa. Konkelossa oleviin työmarkkinakysymyksiin keskusta vaatii neuvottelu- ja sopimisratkaisuja jyräämisen ja soppatykkien sijaan. Omaa malliaan keskusta ehdottaa myös aikuiskoulutustuen pelastamiseksi. Hallitus aikoo lakkauttaa käytetyn ja järkevän tuen. Eduskunnassa muistettiin myös Ukrainan sodan alkamispäivää ja vietettiin hiljainen hetki.
23.2.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetUusia työntekijöitä Keskustan puoluetoimistolle