Vanhanen Keskustan eduskuntaryhmän johtoon

Keskusta Uutiset

Keskustan eduskuntaryhmä lähtee alkavalle vaalikaudelle uusin valinnoin myös eduskuntaryhmän johdossa. Entinen pääministeri ja pitkäaikainen kansanedustaja Matti Vanhanen valittiin luotsaamaan eduskunnan suurinta ryhmää.

Matti Vanhanen on valtiotieteen maisteri Uudeltamaalta, ja hänet valittiin ensimmäisen kerran eduskuntaan vuonna 1991. Hän on toiminut aiemmin kaksi kautta pääministerinä. Vaalikauden 2011-2015 hän toimi Perheyritysten liiton toimitusjohtajana.

Ryhmän ensimmäinen varapuheenjohtaja Elsi Katainen on kolmannen kauden kansanedustaja Pielavedeltä Pohjois-Savosta. Koulutukseltaan Katainen on agrologi. Toinen varapuheenjohtaja Markus Lohi on toisen kauden lappilainen kansanedustaja Rovaniemeltä. Lohi on oikeustieteen maisteri.

Vanhanen korosti, että eduskuntaryhmällä on tärkeä rooli rakentavana sparraajana ministeriryhmän ja puolueen puheenjohtajan suuntaan.

– Ryhmän puheenjohtajisto on tässä saumakohdassa, Vanhanen muistutti.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen Keskustan eduskuntaryhmän johtoon