Vanhanen: Ymmärretäänkö ongelmien vakavuus?

Keskusta Uutiset

– Työmarkkinajärjestöjen neuvottelut yhteiskuntasopimuksesta päättyivät tuloksettomina. Oppositio on SDP:n johdolla valinnut linjakseen kaiken vastustamisen. Media keskustelee toimintatavoista, Vanhanen kirjoittaa.

Vanhasen mukaan hallituksella on varmasti opiksi otettavaa. Etenkin pääministerillä on kuitenkin vastuu siitä, että päätöksiä saadaan aikaan ja että ne myös toteutetaan.

– On tärkeää, että työmark­ki­noilla jatketaan neuvotteluja ja päästään tulokseen. Aikaa on, mutta ei loputtomiin. Keskustalla on määrä­tie­toi­suutta tehdä uudistukset myös lain­sää­dän­nöllä, jos järjestöt eivät pääse tulokseen, Vanhanen kirjoittaa.

SDP:tä Vanhanen muistuttaa siitä, että Suomen ongelmat ovat yhteisiä.

– Vastak­kai­na­set­telu voi olla puolu­e­po­liit­ti­sesti edullista, mutta se ei auta lamasta nousemisessa, Vanhanen kirjoittaa.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen: Ymmärretäänkö ongelmien vakavuus?