Vanhanen: Ymmärretäänkö ongelmien vakavuus?

Keskusta Uutiset

– Työmarkkinajärjestöjen neuvottelut yhteiskuntasopimuksesta päättyivät tuloksettomina. Oppositio on SDP:n johdolla valinnut linjakseen kaiken vastustamisen. Media keskustelee toimintatavoista, Vanhanen kirjoittaa.

Vanhasen mukaan hallituksella on varmasti opiksi otettavaa. Etenkin pääministerillä on kuitenkin vastuu siitä, että päätöksiä saadaan aikaan ja että ne myös toteutetaan.

– On tärkeää, että työmark­ki­noilla jatketaan neuvotteluja ja päästään tulokseen. Aikaa on, mutta ei loputtomiin. Keskustalla on määrä­tie­toi­suutta tehdä uudistukset myös lain­sää­dän­nöllä, jos järjestöt eivät pääse tulokseen, Vanhanen kirjoittaa.

SDP:tä Vanhanen muistuttaa siitä, että Suomen ongelmat ovat yhteisiä.

– Vastak­kai­na­set­telu voi olla puolu­e­po­liit­ti­sesti edullista, mutta se ei auta lamasta nousemisessa, Vanhanen kirjoittaa.

Keskustan kuntavaaliohjelma: toiveista totta seuraavalla vaalikaudella
Keskustan puoluevaltuusto hyväksyi puolueen kuntavaaliohjelman. ”Keskusta – tekee toiveista totta”. Ohjelmassa linjataan Keskustan tavoitteita tulevalle vaalikaudelle. Haluamme turvata tasa-arvoiset mahdollisuudet hyvään elämään kaikkialla Suomessa ja edistää koko Suomen elinvoimaa. Kunnat ovat alueensa tärkeimpiä elinvoiman kehittäjiä.
29.11.2020 / Uutiset
Annika Saarikko: Nyt on aika linjata tulevaisuutta korona-ajan jälkeen
Koronakriisistä selviämistä ei mitata vain epidemian voittamisella, vaan myös kriisin seurausten jälkihoidon onnistumisena. Vasta ehkä 2030-luvulle mentäessä osaamme kokonaisuutena arvioida, mitä arpia aika jätti ja miten viisaita olimme kriisistä toipumisessa – ja säilyimmekö ehyenä kansakuntana tämän läpi, kirjoittaa Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko blogissaan.
29.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen: Ymmärretäänkö ongelmien vakavuus?