Vanhanen: Ymmärretäänkö ongelmien vakavuus?

Keskusta Uutiset

– Työmarkkinajärjestöjen neuvottelut yhteiskuntasopimuksesta päättyivät tuloksettomina. Oppositio on SDP:n johdolla valinnut linjakseen kaiken vastustamisen. Media keskustelee toimintatavoista, Vanhanen kirjoittaa.

Vanhasen mukaan hallituksella on varmasti opiksi otettavaa. Etenkin pääministerillä on kuitenkin vastuu siitä, että päätöksiä saadaan aikaan ja että ne myös toteutetaan.

– On tärkeää, että työmark­ki­noilla jatketaan neuvotteluja ja päästään tulokseen. Aikaa on, mutta ei loputtomiin. Keskustalla on määrä­tie­toi­suutta tehdä uudistukset myös lain­sää­dän­nöllä, jos järjestöt eivät pääse tulokseen, Vanhanen kirjoittaa.

SDP:tä Vanhanen muistuttaa siitä, että Suomen ongelmat ovat yhteisiä.

– Vastak­kai­na­set­telu voi olla puolu­e­po­liit­ti­sesti edullista, mutta se ei auta lamasta nousemisessa, Vanhanen kirjoittaa.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen: Ymmärretäänkö ongelmien vakavuus?