Vanhanen: Ymmärretäänkö ongelmien vakavuus?

Keskusta Uutiset

– Työmarkkinajärjestöjen neuvottelut yhteiskuntasopimuksesta päättyivät tuloksettomina. Oppositio on SDP:n johdolla valinnut linjakseen kaiken vastustamisen. Media keskustelee toimintatavoista, Vanhanen kirjoittaa.

Vanhasen mukaan hallituksella on varmasti opiksi otettavaa. Etenkin pääministerillä on kuitenkin vastuu siitä, että päätöksiä saadaan aikaan ja että ne myös toteutetaan.

– On tärkeää, että työmark­ki­noilla jatketaan neuvotteluja ja päästään tulokseen. Aikaa on, mutta ei loputtomiin. Keskustalla on määrä­tie­toi­suutta tehdä uudistukset myös lain­sää­dän­nöllä, jos järjestöt eivät pääse tulokseen, Vanhanen kirjoittaa.

SDP:tä Vanhanen muistuttaa siitä, että Suomen ongelmat ovat yhteisiä.

– Vastak­kai­na­set­telu voi olla puolu­e­po­liit­ti­sesti edullista, mutta se ei auta lamasta nousemisessa, Vanhanen kirjoittaa.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen: Ymmärretäänkö ongelmien vakavuus?