Keskusta 2010 -raportti

Keskustan puoluehallitus nimitti keväällä 2023 puoluejohdosta ja -toimistosta riippumattoman työryhmän. Sen tehtävänä on ollut arvioida yhteiskunnan ja poliittisen toimintaympäristön muutosta sekä Keskustan toimintaa ja asemaa 2010-luvun alusta vuoteen 2023. Työryhmä on tehnyt puoluehallitukselle ja -johdolle myös johtopäätöksiä ja ehdotuksia toiminnan kehittämiseksi.

Nyt työryhmä on luovuttanut raporttinsa puoluejohdolle. Työryhmän raportti toimii yhtenä tärkeänä pohjana, kun Keskustan toimintaa uudistetaan ja kehitetään.

Tästä raporttiin

Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Keskustan valmiit mallit auttaisivat, mutta hallitus ei ole kiinnostunut
Keskustalaiset tarjosivat eduskunnassa jälleen kerran työkalupakkinsa valmiita malleja hallituksen käyttöön, jotta hyvinvointialueet voisivat selvitä sote-työstään. Eduskunnan valiokunnassa perussuomalaiset huomasivat aiemmin tekemänsä aloitteet toteuttamiskelvottomiksi. Keskusta haluaisi antaa EU:lle Suomesta malleja mm. kokonaisturvallisuuteen ja huoltovarmuuteen.
5.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta 2010 -raportti